Mine dager på Kiwi Sætre

                                                                  

                                                        

                                                                        Uke 35

                                                         Mitt navn er Jone Pedersen.

                                                          Jeg kommer fra Norge og Belgia.

                                                          Jeg er veldig pratsom. 

                                                          Og jeg elsker mat. 

                                                                    

                                                          Steder jeg vil jobbe er.

                                                          Maxbo

                                                          Kiwi 

                                                          Brødrene Jensen/Skjulestedet 

                                                          Privaten

                                                          Holmsbu handel 

                                                                Uke 36

I dag var jeg på et intervju i Holmsbu handel men der hadde de ikke behov for hjelpen min, da de har fått en annen fra klassen.  Jeg har også vært i kontakt med både kiwi på Klokkarstua og Maxbo i Holmsbu, men der var de ikke noe daglig leder til stedet i dag. Jeg fikk beskjed om å ringe igjen i morgen. Jeg ringte opp igjen til kiwi Klokkarstua, jeg fikk takk i en daglig leder han sa at jeg måtte lage en cv og søknad og levere den til han.

                                                                 Uke 37

I dag skal jeg levere cv og søknaden min til kiwi Klokkarstua, jeg håper at jeg får den. 

I løp av uka skal jeg prøve å besøke kaffe lase, kiwi tufte, Ravnsborg, hvis jeg ikke får jobb på kiwi Klokkarstua. I mat pausen dro jeg hjem og ringte en venn av meg for å høre om han kunne hjelpe meg for å få en referanse. 

                                                                 Uke 38  

I dag skal jeg skal ringe å høre om kompisen har fått referanse. Jeg skal besøke kiwi på tufte og kaffe lase og kiwi i Sætre. Jeg dro til Sætre for å spørre daglig leder om utplassering og jeg fikk jobben, så jeg begynner neste tirsdag.

                            

                                                                 Uke 39 

Jeg hadde min første arbeidsdag på kiwi Sætre.  Jeg ble veldig godt mottatt av gode kollegaer som passet på meg hele dagen. Min arbeidsoppgave den dag var å fylle på varene. Jeg trives godt på kiwi, det er en fin opplevelse.

        


                                                                  Uke 40

Jeg feiret min 17 års dag på første feriedagen i høstferien. Den ble feiret i godt selskap av familien med god mat og enda bedre kaker. 




                                                                  Uke 41

2 arbeidsdag på Kiwi er overstått. Det var like hyggelig som første dagen. Kjempeflotte kollegaer som tar godt vare på meg og lærer meg nye ting. Jeg fylte på varene også denne gangen og ble litt bedre kjent i butikken. Gleder meg allerede til neste uke.




                                                                   Uke 42

I dag fylte jeg på varene og ble enda bedre kjent i butikken og med kollegaene mine.

Gleder meg allerede til neste uke på kiwi.




                                                                     Uke 43

Nok en arbeidsdag er over. Dagen startet med en ny arbeidsoppgave, datomerking av brødvarer. Det var gøy å kunne lære noe nytt. Resten av dagen gikk med til å fylle varer . Jeg trivdes som alltid med jobben som skulle gjøres. Det er også litt godt å bli bedre kjent med mine kollegaer og kan slå av en prat med dem i pausen. Jeg er spent på hva neste uke bringer.



                                                                   Uke 44

Da var det tirsdag og en ny arbeidsdag melder seg. I dag startet dagen med å fylle på brus i vente av varelevering. Da var det tid til å hive seg over pallene og sette varene på plass. Dagen i dag var litt tung men jeg holdt humøret oppe. Kollegaene mine var hyggelig som vanlig og i tillegg møtte jeg en ny ansatt som var også veldig hyggelig. Nå er arbeidsdagen over og jeg forbereder meg til ny arbeidsdag på torsdag, fordi da er det OD dagen og da jobber jeg også. 



                                                                    Uke 44

I dag er det torsdag og jeg jobbet på OD dagen. Dagen startet med at jeg forsovet meg og ble veldig stresset. Jeg kom meg etter hvert av gårde og rakk neste buss. Sjefen ble heldigvis ikke sur men jeg bestemte meg for å jobbe en time lengere for å gjøre opp for meg, noe jeg tror sjefen satt pris på. Jeg fylte på varer så å si hele dagen og var ganske sliten når dagen var omme. 

 


                                                                  Uke 45

Ny arbeidsdag, nye muligheter. Jeg startet som vanlig med å fylle på varer, alt fra godteri, saft, bakverk til vaske produkter. Det var også en del kunder som spurte etter hjelp og denne gangen klarte jeg å hjelpe dem med å finne varer. Endelig føler jeg at jeg begynner å bli kjent i butikken. I dag fikk jeg også et koselig besøk av læreren min, Roy. Da dagen var slutt var jeg som vanlig sliten men humøret var på topp.




     


                                                               



                                                            Uke 46


Enda en tirsdag er over. Det var som vanlig koselig å komme på jobb og møte de hyggelige kollegaene mine. Arbeidsoppgaven var de samme som før. Det som er koselig med å fylle på varer nå er alle jule produktene som har kommet. Når jeg satt pepperkakene og marsipanpølsene i hyllene fikk jeg så innmari lyst å spise de. Det samme med julegrøten og pinnekjøtt og ikke minst julebrusen. Det er trygt å si at jeg begynner å glede meg til jul. 






                                                                            Uke 47


På grunn av sykdom var ikke jeg på jobb denne uken men gleder meg til neste uke får å se kollegaene mine igjen.





                                                                            Uke 48

I dag var jeg på jobb igjen og det var godt å se kollegaene mine igjen, jeg gjorde ingen ting nytt. Det var det samme som jeg pleier å gjøre men det var mye tyngre å starte opp igjen og det var utrolig deilig å komme tilbake til jobben.





                                                                         Uke 49

Ny arbeidsdag er over. Dagen startet med at jeg fikk i oppdrag av sjefen min å gå ut i butikken og samle godteri til en verdi av 1000 kr. i en eske. Det var litt gøy fordi jeg har aldri handlet godteri for 1000 kr. på en gang før. Resten av dagen gikk med å fylle på varer, En kollega skremte og lurte meg og han lo av det resten av dagen. Jeg synes det var morsomt og viktig at man kan tulle litt og ha det gøy på jobb. Gleder meg til ny arbeidsdag neste tirsdag.






                                                                     Uke 50

Hei og ho, ny tirsdag og ny dag på kiwi Sætre. Jeg leste i røyken og Hurums avis i helgen at kiwi Sætre hadde 10 års jubileum. Det ble feiret med stor bløtkake og førsteside avisoppslag og bilde av sjefen min, Kenneth. Det var gøy å lese om han i avisen. På jobben gjorde jeg det samme som jeg pleier og det er å fylle på varer. Dagen gikk fort og jeg ble kjent med nye kollegaer som er like trivelig som alle de andre. Gleder meg til neste gang for det er siste arbeidsdag for i år.



Image




                                                                 Uke 51


Jeg ligger dessverre rett ut i influensa og det blir dermed ingen jobb på meg denne uken.


   

                                                                   Uke 1

Endelig frisk og klar til å dra på jobb igjen. Det er deilig å kunne starte opp igjen etter en en xtra lang ferie med både sykdom og heldigvis god jul-og nyttårsfeiring. Jeg startet dagen med å flytte varer fra en fryser til en annen for å frigjøre plass til andre varer som kommer nå. Jeg var også så heldig at jeg fikk lov å være med å vaske kjøleskapene etter julehandelen. Det trengtes, for å si det sånn. Resten av dagen brukte jeg på å fylle på varer. Det var veldig godt å se mine kollegaer igjen og starte det nye året med å gjøre noe nyttig. 


                                                                    Uke 2

Enda en ny dag på jobb jeg gjorde det samme som jeg pleier, men rundt 13:30, så begynte jeg å bli veldig dårlig. så jeg sa i fra til sjefen min og han sa at jeg måtte føle på om jeg klarte å jobbe mer eller ikke. så jeg prøvde litt til men til slutt klarte jeg ikke mer og så sa jeg i fra at jeg ikke klarer mer så dro jeg hjem. 


                                                                     Uke 3


Det er tirsdag en ny dag på kiwi. I dag begynte jeg med å fylle på drikkevarer fra restlageret fordi varelevering var litt senere enn planlagt i dag. Dagen gikk ellers med å fylle på varer som proteinbarer, knekkebrød, kjeks, osv... . Dagen i dag var fin og gleder meg til neste uke.



                                                                     Uke 4

Dårlig start på dagen i dag. Klarte dessverre å forsove meg og kom en time for sent på jobb i dag. Jeg fylte på varer i dag også, alt fra tørrvarer til is i frysedisken. Jeg fikk også være med å registrer svinn. Jeg og en kollega fant en honningflaske som var blitt dårlig og dermed måtte fjernes fra butikken og registreres som svinn. Håper på en bedre start neste uke.





                                                                         Uke 5 

jeg ble syk og var hjemme resten av uken.




                                                                           Uke 6

Endelig tilbake på jobb etter sykdom. Jeg startet dagen med å bytte en ny pall med cola med hjelp av en jekketralle. Dette var litt gøy. Resten av dagen gikk som vanlig med å fylle på varer. Denne gangen var det tørrvarer, saft og andre drikkevarer. Jeg fikk en splitterny kiwikopp av sjefen, noe jeg er veldig glad for.




                                                                             Uke 7


Tirsdag , jobbdag. Jeg startet dagen som vanlig med å fylle varer i hyllene. Sjefen lovet meg at jeg skulle få være med å lære noe nytt i dag, men det ble ikke noe av, noe jeg synes er litt leit. Men jeg og en kollega jobbet veldig bra sammen og klarte å sette inn 5 paller med varer i løpet av 4 timer i dag. Noe jeg er veldig fornøyd med. Så håper jeg at jeg får lære noe nytt neste gang. 




                                                                                Uke 8

Vinterferie



                                                                               Uke 9

Etter ferie var det godt å starte på jobb igjen.  Jeg startet dagen med å fylle på kjøle og frysevarer siden vi måtte vente på at de andre varene skulle komme. Da varene kom fylte jeg på tørr varer til jeg måtte dra til tannlegen. Etter tannlegetimen fortsatte jeg med å fylle på varer til klokken var 15.00 og kunne dra hjem.







                                                                               Uke 10

Endelig tirsdag igjen og klar til en ny jobbdag. I dag som alle andre dager har jeg fylt på varer, alt fra kjeks, pasta, sauser og krydder til saft og glutenfrie varer. Jeg har også fått ny sjef i dag som heter Ann Kristin. Kenneth er i pappa perm. Gleder meg til neste tirsdag.


                                                   Dette er noen av mine kollegaer. 







                                                                             Uke 11

Nok en jobbdag unnagjort. Som alle andre tirsdager har jeg fylt på varer. Denne gangen var det litt av alle varer. Kenneth ( min sjef i pappaperm ) kom en tur innom butikken i dag. Det var godt å se han også fikk jeg hilst på barnet hans. Det var koselig.







                                                                             Uke 12

Da er det tirsdag igjen. Jeg har gledet meg en hel uke til å kunne dra på jobb igjen. Så dagen gikk bra som alltid. Arbeidsoppgavene er fortsatt de samme. Fylle på varer dagen lang. Jeg spurte min sjef om det er mulighet til å få sommerjobb hos dem til sommeren. Jeg har ikke fått svar enda siden hun ikke visste hvor mye folk de trengte. Håper på et positivt svar om ikke så lenge.




                                                                             Uke 13
Jobbdag i dag. Dagen gikk som vanlig med å sette nye varer i hyllene. Jeg trives godt med arbeidsoppgavene men det hadde også vært fint med å lære noe nytt. Nå gleder jeg meg til påskeferie neste uke siden jeg er litt sliten.







                                                                          Uke 14

Påskeferie



                                                                         Uke 15

Det var godt å komme tilbake på jobb etter påskeferien. I dag fikk jeg noen ny arbeidsoppgaver. Jeg hentet frysevarer på bakrommet og måtte få det på plass i butikken ganske kjapt så det ikke skulle smelte, siden vi ikke hadde mer plass på fryselageret vårt. Jeg fikk også i oppgave å flytte fram varene i kjøleskapene i butikken, så det så ryddig og fint ut. Resten av dagen gikk med å fylle på varer i butikkhyllene, og så var arbeidsdagen over for denne tirsdagen, gleder meg til neste.





                                        
                
                                                                         Uke 16
Ny tirsdag og jobbdag på kiwi. Dagen startet med å ta imot varelevering og sette varene i hyllene. I dag var det tørr varer som jeg fikk gi riktig plass i butikken. Mine tre kollegaer var også snille med å stille opp så vi kunne ta bilde sammen. Gøy dag på jobb, som vanlig.  
                                                                                                                                                     
Henrik, Stian, Kristian og meg.


The dream team.






                                                                                Uke 17


Dårlig start på dagen i dag. Jeg sto opp og det snødde skikkelig og på vei til jobb ble jeg sprutet ned av en bil og gikk med våte klær resten av dagen. Heldigvis var det gøy på jobb så dagen ble bedre etter hvert. I dag som alle andre dagene puttet jeg varer i riktig hylle i butikken. Jeg tok brus og godteri og ryddet litt underveis. 






                                                                                    Uke 18

Da var det tirsdag igjen og ny jobbdag på kiwi. I dag satt jeg potetgull og nøtter på plass i hyllene. Jeg puttet også tacosaus, lomper og tilbehør på plass. Helseprodukter , dyremat og drikkevarer ble også satt i hyllene. Jeg jobbet bra og dagen gikk fort. Gleder meg til neste gang.Image 






                                                                                    Uke 19


Nest siste jobbdag i dag. I dag la jeg frysevarer på plass, samt saft, potetgull, nøtter, pasta og andre drikkevarer. Gruer meg litt til neste tirsdag siden det er min siste arbeidsdag. 







                                                                                     Uke 20

Da var siste arbeidsdagen kommet. Dagen startet som vanlig med å fylle på varer, fylte på litt av hvert i dag. Siden det er 16 mai var butikken fylt med mennesker og masse å gjøre. Mange som trengte hjelp med å finne varer. Siden der var siste arbeidsdag hadde jeg bakt eplekake til mine kollegaer og jeg skrev et takkekort. Det satt de pris på. Jeg fikk en avskjedsgaven og mange fine ord fra alle kollegaene mine. Det var litt rart og litt trist å gå fra jobb i dag. Takk for meg Kiwi Sætre.


Image

Kommentarer